قوانین و مقررات
ماده ۱ - تعاریف و اصطلاحات اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است:
۱-1 کاربر (یا مشتری) : افرادی که در اپلیکیشن سورج اعلام نیاز به خدمات کرده اند. (در این شرایط و مقررات منظور از کاربر یا مشتری یکسان می باشد).
1-2 خدمت رسان : افرادی که در اپلیکیشن سورج برای انجام خدمات توسط شرکت تعیین صلاحیت شده اند.
1- 3 شرکت : ارائه دهندۀ سرویس های سورج.
1-4 حساب کاربری: حسابی است که افراد برای استفاده از سرویس های سورج در نرمافزار(اپلیکیشن سورج) ایجاد کردهاند.
1-5 اعتبار: مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود جهت استفاده از سرویس سورج دارند.
1-6 اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران مشتری در اختیار سورج قرار داده میشود مانند شماره تماس، اقامتگاه، پست الکترونیکی و غیره.
ماده ۲ حساب کاربری
۲-۱ کاربر با ثبت نام در سورج میپذیرد که قوانین و مقررات سورج را به صورت کامل مطالعه کرده و پذیرفته است. این قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند، استفادۀ مستمر کاربران از سورج به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.
۲-۲ برای استفاده از سورج لازم است که هر کاربر یک حساب کاربری در سورج بسازد. تنها افرادی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند میتوانند اقدام به ساختن حساب کاربری در سورج کنند. برای استفاده از سورج کاربر باید نام، نام خانوادگی، آدرس پست الکترونیکی و شماره همراه خود را در نرمافزار سورج ثبت کند.
2-3 کاربر میپذیرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به روز در سرویس سورج وارد کند.
2-4 هر فرد تنها میتواند یک حساب کاربری به عنوان مشتری در سورج داشته باشد.
2-5 مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری اشخاص در سورج یا سایر خدمات مربوط به سورج انجام میشود به عهدۀ کاربر است.
2-6 مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربر است. در صورت مفقود یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاعرسانی به شرکت انجام نشده است مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و میشود به عهدۀ کاربر خواهد بود.
2-7 کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند.
2-8 در هر شرایطی ممکن است از کاربر برای استفاده از سرویس، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت میتواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ سرویس به کاربر خودداری کند.
ماده ۳ استفاده از سورج
3-1 خدمت رسان سورج متعهد میشوند در حین ارائه خدمات سورج از استعمال دخانیات و هرگونه فعالیت نامتعارف که موجب آزردگی مشتری شود امتناع کنند.
3-2 با استفاده از سرویس سورج کاربر میپذیرد که از سورج برای انجام هیچ فعالیت غیرقانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکند. کاربر حق ندارد اشیاء غیر مجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء یا حیواناتی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست همراه داشته باشد.
3-۳ کاربر متعهد است در صورت داشتن هرگونه تقاضای نامتعارف، موضوع را قبل از توافق بر انجام کار به سورج اعلام کند در غیر اینصورت چنانچه پس از پذیرش درخواست خدمت و عزیمت خدمت رسان سورج به نقطه مبدا، مواجه با موارد فوق شود، مجاز به لغو (امتناع از انجام) سفر بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده برعهدۀ کاربر است.
3-4 کاربر متعهد میشود هیچگاه از سرویس سورج به صورتی که به سورج یا شرکای آن صدمهای وارد کند استفاده نکند.
3-5 کاربر میپذیرد که سورج ممکن است از ارسال پیامک (SMS) به عنوان راه ارتباطی شرکت با وی استفاده کند. کاربر میتواند درخواست کند که ارسال این پیامها قطع شود اما میپذیرد که با انصراف از دریافت این پیامها، ممکن است در استفاده از سرویس با مشکل مواجه شود.
3-6 سورج ممکن است کدهایی به منظور هدیه به کاربر ارائه کند که با وارد کردن این کدها در برنامه، یا درصدی از هزینه خدمات کاسته یا درصدی از هزینه خدمات پس از آن به کاربر برگردانده شود و یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در سورج اضافه میشود.
3-7 کاربر میپذیرد که اجازۀ انتقال یا فروش کد ها را به افراد دیگر ندارد. همچنین کاربر مجاز نیست این کدها را به صورت عمومی منتشر کند (حتی اگر سورج در فضاهای عمومی این کد ها را منتشر کرده باشد) مگر اینکه سورج رسماَ این اجازه را به آنها داده باشد.
3-8 کاربر متعهد می شود و میپذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود دارد مستقل از روش کسب آن (اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک باشد یا در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که سورج در اختیار آنها قرار میدهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده از سرویس سورج قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.
3-9 کاربر میپذیرد کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه خدمات به آنها داده میشود ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که سورج برای ارائه این کدها هزینه ای از کاربران دریافت نمیکند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین درصورتی که شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است میتواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.
3-10 مسئولیت تامین اینترنت و سختافزار لازم و همچنین پرداخت هزینههای مربوط به آنها برای استفاده از سرویس سورج به عهدۀ کاربر است.
3-11 کاربر یا مشتری متعهد می شود که زمان حضور و جنسیت خدمت رسان مورد نظر را از قبل اعلام کند تا سورج بتواند با برنامه ریزی و طبق درخواست کاربر یا مشتری، خدمت رسان را به محل اعزام کند. (جنسیت خدمت رسان در مورد خدماتی که تفکیک جنسیتی مرد و زن برای ارائه خدمات وجود دارد مد نظر می باشد).
3-12 کاربر (یا مشتری) متعهد میشود پس از اتمام خدمات از هیچ بخشی از اطلاعاتی که در نتیجه استفاده از سرویس سورج، کسب کرده است هیچگونه استفادهای نکند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات خدمت رسان ها در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر نیز مغایر با قوانین سورج خواهد بود. همچنین کاربر متعهد میشود در طول دریافت خدمت، فقط در شرایط ضروری از اطلاعاتی که از خدمت رسان ها در سرویس سورج ارائه شده است استفاده کند. استفادۀ کاربر از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.
3-13 با استفاده از سرویس سورج کاربر میپذیرد که در حین انجام خدمت، سورج را وسیلهای برای تبلیغات و بازاریابی کالاهای شخصی خود قرار ندهد و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات شخصی و یا محصولات متعلق به دیگران خودداری کند.
3-14 کاربر متعهد و ملزم به رعایت همۀ قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران از جمله رعایت حجاب مناسب در هنگام استفاده از سورج، است.
3-15 کاربر میپذیرد که قوانین حریم شخصی و خصوصی حاکم در نظام جمهوری اسلامی ایران را پذیرفته و مورد قبول وی است.
3-16 کاربر میپذیرد که در سرویس سورج خدمت رسان مختار است یک درخواست خدمت را بپذیرد یا رد کند، همچنین مشتری مختار است پس از ارسال درخواست خدمت، مشخص شدن خدمت رسان و قبل از آغاز عزیمت خدمت رسان به نقطه مبداء، خدمت را لغو کند. لذا هر خدمتی که مشتری با سورج انجام میدهد باید به عنوان یک قرارداد لازم و مستقل بین شرکت و کاربر (مشتری) در نظر گرفته شود.
3-17 خدمات سورج ممکن است با مشارکت خدمات شرکتهای دیگری ارائه شود که شرکت کنترلی روی آنها ندارد. در چنین شرایطی کاربر میپذیرد که این خدمات، قوانین استفاده و مقررات مختص خود را دارند و سورج مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکتها ندارد.
3-18 کاربر (یا مشتری) می پذیرد که اسناد، مدارک و اشیای مهم و گرانبهای خود اعم از طلا، ارز، جواهرات و سایر اشیای قیمتی خود را بدون مواظبت در معرض خدمت رسان سورج قرار ندهد و بر نگهداری آنها نظارت داشته باشد. همچنین قبل از خروج خدمت رسان سورج تمامی لوازم منزل خود را کنترل نموده و هرگونه کاستی احتمالی را قبل از ترک خدمت رسان سورج اطلاع دهد.
3-19 خدمت رسان سورج می پذیرد در حفظ و نگهداری تمامی اشیای منزل مشتری نهایت تلاش خود را بکند و در صورت هرگونه آسیب باید خود جوابگوی مشتری باشد.
3-20 کاربر (یا مشتری) و خدمت رسان پذیرفته اند که در صورتی که سورج به عنوان یک نرم افزار واسط عمل کرده و دو طرف را به هم معرفی و مرتبط می نماید. مسئولیت هرگونه آسیب به اموال طرفین بر عهده فرد خاطی بوده و طرفین می توانند در مراجع ذی صلاح حقوقی و قضایی علیه یکدیگر اقامه دعوی نمایند.
ماده ۴ هزینهها و پرداخت
4-1 کاربر می پذیرد امکان استرداد هزینههایی که کاربر به سورج میپردازد وجود ندارد.
4-2 کاربر میپذیرد هزینۀ خدمات از طرف سورج مشخص میشود و پس از استفاده و انجام از آن اعتراضی نسبت به هزینۀ سرویس نمیتواند داشته باشد.
4-3 پرداخت هزینۀ خدمات یا سرویس فقط از طریق روشهایی که توسط سورج مشخص میشود، می تواند صورت گیرد. این روشها عبارتند از پرداخت اعتباری از داخل برنامۀ موبایل سورج، پرداخت اینترنتی برای افزایش اعتبار و پرداخت نقدی به خدمت رسان سورج.
۴-۴ کاربر میپذیرد هزینۀ خدمات یا سرویس ارائه شده ممکن است بسته به ویژگیهای خدمات (یا سرویس) ارائه شده از جمله نوع خدمات (یا سرویس)، زمان خدمات (یا سرویس)، مکان خدمات (یا سرویس) یا عوامل دیگر متغیر باشد.
۴-5 کاربر میپذیرد که باید هزینۀ خدمت را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامه سورج جهت پرداخت آنلاین به وجود بیاید به شرکت پرداخت کند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامه سورج یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکۀ تلفن همراه امکان پرداخت از طریق اپلیکیشن فراهم نشود مشتری همچنان موظف و متعهد به پرداخت هزینه خدمت خواهد بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی مشتری با دفتر شرکت سورج یا روشهای دیگر صورت پذیرد. در صورتی که مشتری به هر دلیلی از جمله مشکلات اپلیکیشن پرداخت را انجام نداده باشد، شرکت حق دارد مبلغ خدمت را از اعتبار کاربر در سورج کسر کند.
4-6 کاربر متعهد می شود و میپذیرد هیچوقت درخواست خدمات یا سرویسی برای سورج ارسال نکند مگر اینکه قصد استفاده از سرویس یا خدمات سورج را داشته باشد. کاربر( یا مشتری) اگر پس از ارسال درخواست و پذیرش درخواست توسط یک خدمت رسان، درخواست را لغو کند، یا در مکان مشخص شده به عنوان محل انجام خدمت در زمان مشخص حضور پیدا نکند هزینهای به تشخیص و تعیین شرکت به عنوان جریمه از اعتبار آنها کسر یا از کاربران وصول می شود.
(چنانچه خدمت رسان پس از قبول یک درخواست، درخواست را لغو کند یا پس از پذیرش درخواست در مکان مشخص شده به عنوان محل انحام خدمت حضور پیدا نکند شرکت می تواند بعلت عدم رعایت مقررات سورج که منجر به عدم رعایت شهرت و اعتبارکاری او خواهد شد، هزینهای به تشخیص خود به عنوان جریمه از اعتبار آنها کسر یا از خدمت رسان وصول کند).
4-7 کاربر (یا مشتری) میپذیرد هر گونه تخریبی که در ابزار و تجهیزات خدمت رسان در نتیجه استفاده از سرویس یا خدمات حساب کاربری وی ایجاد شود، مسئولیت تامین هزینههای مربوط به تعمیر، تعویض و غیره به عهده وی خواهد بود. در چنین مواردی سورج حق دارد این هزینهها را از اعتبار موجود در حساب سورج مشتری کسر یا از وی وصول کند.
4-8 خدمت رسان متعهد می شود که تقاضای هیچ گونه وجهی علاوه بر مقدار از پیش اعلام شده توسط نرم افزار نداشته باشد و هرگونه مطالبه وجه اضافه به هر عنوان ربطی به سورج ندارد.
4-9 کاربر (یا مشتری) نیازی به پرداخت هر گونه وجه اضافه به هر عنوان از قبیل سختی کار، کمک بلاعوض یا قرض و غیره ندارد و پرداخت اضافی به انتخاب شخصی او بوده و ربطی به سورج ندارد. سورج این پرداخت اضافه را به هیچ عنوان تایید یا تشویق نمی کند و از کاربر (یا مشتری) می خواهد که این موارد را حتما به سورج اطلاع دهد.
ماده ۵ مسئولیت سورج
5-1 سورج با تمام امکانات خود از جمله واحدهای خدمات مشریان و میانجیگری تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه و استفادۀ خدمات سورج بین کاربران و ایجاد صلح و سازش فی مابین آنها را میکند.
5-2 سورج با استفاده از نظارتهای خود تلاش میکند خدمات و سرویس های خود را با بالاترین کیفیت ممکن، در کوتاه ترین زمان ممکن و با مناسب ترین قیمت ممکن ارائه دهد.
5-3 سورج تلاش خود را جهت استفاده از خدمات و سرویس ارائه شده توسط کاربران محترم میکند اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاهها یا همۀ شبکههای ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفنهمراه و …) نخواهد داد.
5-4 تمامی اطلاعات کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزد سورج محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام صالح.
5-5 چنانچه هر یک از کاربران سورج در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق میتوانند شکایت خود را از طریق واحدهای خدمات مشتریان و صدای مشتریان سورج مطرح و سورج پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.
5-6 جهت اطلاع بیشتر کاربران با نحوه و شرایط ارائه خدمات سورج و استفاده از اپلیکیشن های مشتری، همۀ اطلاعات مورد نیاز کاربران توسط سورج در اپلیکیشن قرار داده شده است و اشخاص میتوانند با مراجعه به قسمت مذکور و مطالعۀ آنها کاملا با شرایط ذکر شده و خدمات سورج آشنا شوند. همچنین همکاران ما در واحد خدمات مشتریان پاسخگوی هر گونه ابهام و سؤال کاربران هستند.
ماده ۶ مسئولیت کاربران
6-1 مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران مشتری و خدمت رسان که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام انجام خدمت) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربر) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و سورج هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و سورج میتواند ضمن غیر فعال کردن متخلف، از طریق مراجع صالح اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی آچاره بعمل آورد.
6-2 هر گونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار سورج شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی می گردد و سورج حق غیر فعال نمودن کاربر و اقدام قانونی علیه وی را جهت مطالبه خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت.
6-3 خدمت رسان متعهد میشود تنها از علایم و اقلام سازمانی استفاده کند که توسط سورج تهیه و در اختیار او گذاشته شده است (لباس کار یا ابزار نظافت) و مسئولیت استفاده از اقلام و علایمی که سبب ایجاد مشابهت و یا ایجاد اشتباه برای کاربران مشتری و یا سایر اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی کند بر عهدۀ خدمت رسان بوده و در صورت لزوم سورج به قطع سرویس با نامبرده و پیگیری قانونی اقدام خواهد نمود و شخص متخلف مکلف به جبران خسارات وارده به سورج خواهد بود.
6-4 مسئولیت رعایت همۀ قوانین و مقررات کشوری برعهدۀ کاربران (یا مشتریان) و خدمت رسان ها است.
6-5 درخواست خدمت بدون حضور مشتری (مالک یا مستاجر یا وکیل ایشان) توسط کاربر سورج ممنوع است و کاربر حق درخواست انجام خدمت را نخواهد داشت، در صورت عدم رعایت، همۀ مسئولیتهای ناشی از این تخلف برعهدۀ اقدام کنندگان آن است و سورج حق دارد نسبت به قطع دسترسی اقدام و مبادرت به پیگیری قانونی از جمله مطالبۀ خسارت از شخص متخلف کند.
ماده ۷ شرایط وسائل همراه کاربر بشرح زیر است :
7-1 وسایلی که کاربر (یا مشتری) نباید در محل داشته باشد عبارت است از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات آتش زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو.
7-2 وسایلی که خدمت رسان نباید به همراه داشته باشد عبارت است از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات اتش زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو، هر گونه سلاح گرم و سرد و مواد مخدر و مشروبات الکلی و هر مواد دیگری که نامتعارف یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران است.
ماده ۸ موارد فنی
8-1 کاربر (یا مشتری) و خدمت رسان ها حق ندارد هیچگونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرمافزارهای سورج شامل دیکامپایل(Decompile) ، مهندسی معکوس(Reverse Engineering) یا فعالیتهای مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی از گروه سورج و مراجع قانونی اخذ کرده باشد.
8-2 کاربر (یا مشتری) و خدمت رسان ها مجاز نیست با استفاده از روشهای Framing یا Mirroring یا روشهای دیگر نسخۀ دیگری از سرویس سورج را روی سرورهای دیگر ارائه کند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرمافزار سورج یا در روش ارائه سرویس سورج تغییر یا اخلالی ایجاد کند.
8-3 کاربر (یا مشتری) و خدمت رسان ها حق ندارد برنامه یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت دادهکاوی روی سرویس سورج اجرا کند.
8-4 کاربر (یا مشتری) و خدمت رسان ها حق ندارد هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش سرویس سورج یا سرویس های مرتبط با سورج انجام دهد.
ماده ۹ محتوای تولید شده توسط کاربران
سورج ممکن است گاهی به کاربران (یا مشتریان) و خدمت رسان ها اجازه دهد که در وب سایت، برنامه موبایل و یا سایر بخشهای این سرویس عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایلهای مشابه منتشر کنند. مالکیت و مسئولیت مادی و حقوقی هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …) که به این شکل در سرویس ثبت شود همچنان متعلق به کاربران (یا مشتریان) و خدمت رسان ها خواهد بود اما با ثبت آنها در سرویسهای مرتبط به سورج کاربران این حق را به سورج میدهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین سورج مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص یا شرکتهای دیگر منتقل کند.
ماده ۱۰ قطع سرویس
سورج در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (یا مشتری) و یا یک خدمت رسان میتواند برای شرکت یا سایر مشتریان یا دیگر خدمت رسان ها خطرناک باشد یا مطلوب نباشد حق حذف دسترسی کاربر مذکور به سرویس سورج را دارد. کاربر (یا مشتری) و خدمت رسان حق هرگونه اعتراض و شکایت را از خود سلب می نمایند.
ماده ۱۱ توافق از راه دور
11-1 کاربر توافق میکند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیههای قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیههای مربوط به سورج، از طریق سیستم رایانهای سورج بعمل آید و کاربر ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام میکند.
11-2 مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربر (یا مشتری) و همینطور حساب خدمت رسان ها برعهدۀ خود آنها بوده و کاربر (یا مشتری) و خدمت رسان ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ داده پیامهای صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیامهای ارسال شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.
11-3 کاربر (یا مشتری) و خدمت رسان میپذیرد هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیامهای صادره از طرف سورج به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب میشود و هر گونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.
11-4 کاربر (یا مشتری) و خدمت رسان با عضویت در سرویس سورج قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سیستم رایانهای و الکترونیکی اعلام میکنند.
ماده 12 جمع آوری اطلاعات
12-1 اطلاعاتی که شما مستقیما در سورج ثبت میکنید، بخشی از اطلاعاتی که سورج ذخیره میکند شامل اطلاعاتی است که شما به صورت مستقیم در فرآیند ثبت نام، ارسال درخواست سرویس، تماس با مرکز تماس و یا روشهای مشابه در سیستم ثبت میکنید. این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن همراه، شماره تلفن ثابت، آدرس، آدرس پست الکترونیکی و اطلاعاتی از این دست میشود.
12-1 اطلاعاتی که در نتیجه استفاده شما از سرویس و خدمت مورد نظر ذخیره میشود، علاوه بر اطلاعاتی که شما به صورت مستقیم در سیستم ثبت میکنید، برخی از اطلاعاتی که در نتیجه استفاده شما از سرویس تولید میشود نیز در سورج ذخیره میشود.
ماده 13 استفاده از اطلاعات
اطلاعاتی که در سورج ذخیره میشود در موارد زیر ممکن است مورد استفاده قرار بگیرد:
ارائه، نگهداری و بهبود کیفیت خدمات
برقراری ارتباط بین کاربر (یا مشتری) و خدمت رسان جهت تسهیل فرآیند. به طور مثال خدمت رسان میتواند با شماره تلفن همراه کاربر (یا مشتری) برای پیدا کردن وی استفاده نماید.
ارتباط سورج با کاربر (یا مشتری) جهت اطلاعرسانی یا هماهنگی لازم. و دیگر موارد بر اساس نیاز سورج.